poniedziałek, 11 lipca 2016

rosołowa kostka warzywna...

   Kupując w sklepach gotowce musimy się liczyć z tym że będzie tam czysta chemia.Cokolwiek w torebce by do ręki nie wziął to chemia.Czyste zioła są ok.Tu nic nie spsuli,ale pomysły,zupki są owszem smaczne ale jakim kosztem.
   Od jakiegoś czasu kupuję vegetę natura,tu nic nie ma prócz soli i warzyw.Problem był z kostkami.Trzeba było zrobić wywar warzywny żeby coś ugotować,a ja mam tak że lubię się narobić raz a potem przez dłuższy czas korzystać z efektów mojej pracy.Tak jest z przetworami,tak od jakiegoś czasu jest z kostką rosołową.Znalazłam różne przepisy,ale to co nie lubimy wywaliłam,dałam mniej soli i ...efekt jest:ŁAŁ smaczne!

                    KOSTKA ROSOŁOWA-MROŻONA

400g.marchewki
200g.pietruszki
2 garście liści selera liściowego
2 łyżeczki papryki słodkiej
całe opakowanie pieprzu ziołowego
20 łyżeczek soli
4 łyż.oliwy z pestek winogron

Warzywa zmieliłam na tarce do ziemniaków na placki.Zalałam trochę wodą i pogotowałam 10 min.Wrzuciłam na sitko,wycisnęłam jak wystygło ręcznie.Dodałam przyprawy.Wstawiłam na noc do lodówki.Jutro poporcjuję dużą łyżkę na jeden obiad.Zawinę w folijkę i do zamrażarki.
Ciekawa jestem jak z selerem będzie smakować,ostatnio nie miałam i była tylko marchew i pietruszka.Oczywiście można oddać inne warzywa.Cebulkę,pora,czosnek.Kto co lubi.Te ostatnie trzeba podsmażyć przed dodaniem do ugotowanych.Ja nie daję.
   Tak wygląda gotowa do poporcjowania

A tak poporcjowana

3 komentarze:

  1. O proszę, jak zdrowo i pomysłowo. Pomysł wart podpatrzenia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziś jadłam zupę Julki na tej kostce.Pyszna.Myślałam że seler zepsuje smak,ale jest nizauważalna różnica.Jestem zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń